هنگام طراحی یا بازسازی آشپزخانه، بهتر است بیشتر به انتخاب طراحی کابینت آشپزخانه خود فکر کنید، زیرا می تواند زیبایی، عملکرد و حتی بودجه شما را در اتاق ایجاد یا خراب کند! جدا از طراحی، انواع مواد کابینت آشپزخانه که استفاده می کنید نیز مهم است. چه کابینت آشپزخانه آلومینیومی یا یک کابینت آشپزخانه ملامینه را انتخاب کنید، باید مطمئن شوید که مدرن و پیچیده به نظر می رسد. در اینجا 9 مورد از بهترین مواد برای کابینت آشپزخانه شما در مالزی آورده شده است.

 

 

کابینت های آشپزخانه کمک می کند تا فضای آشپزی شما مرتب و منظم باشد و در عین حال به سبک آشپزخانه اعتبار می بخشد. هنگام تصمیم گیری در مورد نوع مواد کابینت آشپزخانه و طراحی کابینت آشپزخانه برای خانه خود، مهم است که به هزینه، دوام و سبک توجه داشته باشید زیرا این نوزادان اساساً کل اتاق را لنگر می اندازند. ما هفت مورد از بهترین مواد را برای خانه شما انتخاب کرده ایم تا شما نیز بتوانید مجموعه ای از کابینت آشپزخانه مدرن داشته باشید.

 

حالا بیایید به ایده های مختلف کابینت آشپزخانه بپردازیم:

 

چه متریالی برای کابینت آشپزخانه بهتر است؟

1. کابینت آشپزخانه ملامینه

مواد کابینت آشپزخانه - کابینت آشپزخانه ملامینه

 

اگر به دنبال مقرون به صرفه ترین گزینه هستید، تخته نئوپان با روکش ملامینه راهی برای رفتن است. این ماده از تراشه های چوبی ساخته شده است که توسط رزین مصنوعی خیس شده و چسبیده شده است که بعداً فشرده شده و تخته هایی را تشکیل می دهد. این ماده ای است که تا حد زیادی در کابینت های آشپزخانه IKEA استفاده می شود. سطح جامد مستحکم کابینت آشپزخانه ملامینه آن را در برابر خراش، ضربه و حتی قارچ مقاوم می کند، اما رطوبت بالا می تواند باعث متورم شدن و تراشه چوب شود. توصیه ما این است که به جای آشپزخانه مرطوب، کابینت آشپزخانه ملامینه را در آشپزخانه خشک خود نصب کنید.

2. کابینت آشپزخانه بلوک

مواد کابینت آشپزخانه - کابینت آشپزخانه بلوک

 انواع کابینت ام دی اف

این طرح کابینت آشپزخانه از نوارهای چوب نرم تشکیل شده است که در کنار هم قرار گرفته اند و یک لایه ملامینه به بالا و پایین چسبانده شده است. از آنجایی که نئوپان ها مقاومت کمی در برابر آب دارند، می توان به جای آن از تخته بلوک در داخل کابینت ها یا انبارهایی که در معرض رطوبت هستند برای جلوگیری از ترک خوردن استفاده کرد. شما همچنین می توانید یک درب شیشه ای نصب کنید تا سبک را ارتقا دهید.

 

3. کابینت آشپزخانه تخته سه لا

مواد کابینت آشپزخانه - کابینت آشپزخانه تخته سه لا

 

تخته سه لا از بسیاری از لایه های نازک چوب ساخته شده است که به یکدیگر چسبانده شده و یک تخته سخت را تشکیل می دهند. این تخته معمولاً با پلاستیک لمینت می شود تا ظاهر تمیزتری به آن بدهد. تخته چندلای چند لایه جامدتر، مقاوم تر در برابر سایش و رطوبت است و تمیز کردن و نگهداری آسان تر است. این ماده همچنین در سایه‌ها و بافت‌های مختلف وجود دارد که تنها ایراد آن عدم یکنواختی یا یکنواختی است، زیرا هیچ دو تخته با هم نمی‌توانند کاملاً با هم مطابقت داشته باشند.

 

تخته سه لا همچنین با روکش های چوبی عرضه می شود تا صاحبان خانه بتوانند ظاهر کابینت های چوبی جامد را بدون برچسب قیمت سنگین به دست آورند.

 

4. کابینت بتنی آشپزخانه

مواد کابینت آشپزخانه - کابینت آشپزخانه بتنی

به غیر از کابینت های چوبی، صاحبان خانه می توانند ظاهری به همان اندازه روستایی را با کابینت های بتنی آشپزخانه انتخاب کنند. اینها افزودنی های دائمی تر به یک خانه هستند. بتن ماده ای بسیار جامد، سنگین و بادوام است و برای رنگ و طرح بیشتر می توان روی آن کاشی کاری کرد.

 

5. کابینت آشپزخانه استیل

مواد کابینت آشپزخانه - کابینت آشپزخانه از جنس استنلس استیل

اگر ظاهر روستایی یا صنعتی را دوست دارید، کابینت آشپزخانه استیل را نیز دوست دارید. قبل از این، فقط برای آشپزخانه های تجاری برای ظاهری براق و تمیز در نظر گرفته شده بود، اما به سرعت تبدیل به یک مورد علاقه برای خانه های معاصر و صنعتی می شود. این کابینت ها بادوام هستند و به راحتی تمیز می شوند اما می توانند بسیار گران باشند. اگر تم خانه شما صنعتی است، ما به شما توصیه می کنیم که به سراغ کابینت آشپزخانه از جنس استیل بروید تا با زیبایی خانه شما مطابقت داشته باشد. سطح براق آن نیز تمیز کردن آن را آسان تر و در مقایسه با برخی دیگر بادوام تر می کند.

تفاوت لترون و ام دی اف را در سایت پومونوکس بخوانید.