بسیاری از مردم تصور می کنند که کابینت آشپزخانه از چوب ساخته شده است. در حالی که این بیشتر درست است، شما باید آن را واجد شرایط کنید. امروزه اکثر کابینت ها از چوب ساخته می شوند، اما همه آنها از چوب جامد نیستند. در واقع، برخی از آنها اصلاً جزء چوب جامد ندارند. برخی دیگر از مواد غیر چوبی استفاده می کنند. در زیر خلاصه ای از متداول ترین مواد استفاده شده در کابینت آورده شده است که هر کدام با توضیح مختصری می باشد.

 

کابینت های چوب جامد

 

چوب جامد

چوب جامد همان چیزی است که به نظر می رسد: یک تکه چوب جامد. محبوب ترین آنها افرا، گیلاس، کاج و بلوط هستند. این یک کامپوزیت نیست و چندین تکه چوب نیست که به هم چسبیده اند تا یک دال جامد بسازند. اگر سازنده ادعا می کند که "چوب جامد" است، بررسی کنید که منظور یک قطعه چوب واقعی همگن است. زمانی که رنگ‌آمیزی یک گزینه تکمیلی است، نشانه خوبی از چوب جامد بودن کابینت یا اجزای کابینت است. محصولات چوبی مهندسی شده را نمی توان لکه دار کرد زیرا دانه ای ندارند. بسیاری از کابینت ها دارای اجزای ساخته شده از چوب جامد هستند، مانند قاب جلویی برای کابینت های قاب دار و درب کابینت. با این حال، در بسیاری از موارد، کابینت ها از مواد چوبی مهندسی شده ساخته می شوند و با روکش چوبی پوشانده می شوند تا ظاهر چوب جامد را شبیه سازی کنند.

 

کابینت های تخته خرده چوب

 

تخته خرده چوب

تخته خرده چوب یکی از چندین جایگزین چوب مهندسی شده است. از ذرات و تراشه های چوب ساخته شده است که توسط چسب به هم چسبیده و فشرده شده و پانل ها و تخته ها را تشکیل می دهند. امروزه بسیاری از کابینت ها از تخته خرده چوب برای جعبه های کابینت و قفسه ها استفاده می کنند. شما نمی توانید تخته خرده چوب را مستقیماً رنگ آمیزی یا لکه دار کنید، بنابراین معمولاً با روکش چوبی، ورقه ورقه یا ترموفویل پوشانده می شود.

 

MDF (تخته فیبر چگالی متوسط)

MDF همچنین یک کامپوزیت چوبی مهندسی شده است که امروزه تقریباً به اندازه تخته خرده چوب محبوب است. این ترکیب به جای تراشه ها و ذرات، الیاف چوب است، اما سازندگان از چسب برای نگه داشتن آنها و فشرده سازی آنها به پانل ها و تخته ها نیز استفاده می کنند. MDF چگالی بالاتری نسبت به تخته خرده چوب دارد و بافت ظریف و سنگین‌تری به آن می‌دهد. کاربرد اصلی آن در کابینت سازی در ساخت جعبه، قفسه و در برخی موارد درب است. مانند تخته خرده چوب، نمی توانید سطوح ام دی اف را مستقیماً لکه دار یا رنگ کنید زیرا دانه بندی ندارد. بنابراین، آنها معمولا دارای یک لایه روکش چوب، لمینت یا ترموفویل هستند.

 

کابینت های تخته سه لا

 

تخته سه لا

اکثر مردم با تخته سه لا که کاربردهای زیادی در خانه دارد آشنا هستند. این شامل برش های نازکی از چوب به نام شمع است که به طور متناوب با چسب آن ها را مانند ساندویچ چند لایه به هم متصل می کند. کارخانه‌ها جهت شمع را با توجه به دانه تغییر می‌دهند تا محصول حاصل را قوی‌تر و پایدارتر کنند. تخته سه لا گرانتر از MDF یا تخته خرده چوب است، بنابراین هنگام انتخاب کابینت با استفاده از تخته سه لا، حق بیمه مربوطه وجود خواهد داشت. شما اغلب کابینت های تخته سه لا را در میان خطوط کابینت گران قیمت خواهید دید. اصطلاح "تمام چوب" ممکن است به ساختار تمام تخته سه لا یا ترکیبی از چوب جامد و تخته سه لا اشاره داشته باشد.

 

کابینت با درب استیل ضد زنگ

 

فلز

 

کابینت های فلزی، عمدتاً از جنس استنلس استیل، که نسبت به کابینت های چوبی محبوبیت کمتری دارند، به عنوان مجموعه کاملی از کابینت ها و کشوها در برخی از تولیدکنندگان کابینت موجود است. این برای سبک های آشپزخانه مدرن و تنظیمات صنعتی مناسب است. در برخی موارد، کابینت سازان کابینت های چوبی با درب های فولادی ضد زنگ ارائه می دهند.

لمینت

کابینت های لمینت از همان موادی استفاده می کنند که برای کانترها استفاده می شود، اگرچه نازک تر هستند. لمینت ها محصولات پلاستیکی هستند که از همجوشی رزین های پلیمری و کاغذ از طریق فشار و گرما به دست می آیند. مواد لمینت به عنوان سطح جعبه های کابینت و درب های چوبی عمل می کند تا تمیز کردن آنها را آسان تر کند.

 

کابینت ملامینه

 

ملامینه

ملامین یک ترکیب شیمیایی است که کاربردهای زیادی دارد، مانند جزئی برای فرمیکا و ظروف بشقاب. سازندگان رزین ملامین و کاغذ را به یک ورقه مسطح نازک تبدیل می کنند که سپس برای پوشش سطوح کابینت تخته خرده چوب استفاده می شود تا آن را ضد آب و تمیز کند.

 

کابینت های ترموفویل

 

ترموفویل

یکی دیگر از پوشش‌های محصولات چوبی مهندسی شده، ترموفویل، یک فیلم وینیل است که روی درها و جعبه‌های کابینت و جلوی کشوها می‌رود. تولید کنندگان ترموفویل را روی سطوح کابینت اعمال می کنند. اکثر برندهای کابینت کابینت های ترموفویل را عرضه می کنند که معمولا کابینت های ام دی اف یا تخته خرده چوب با لایه ای از ترموفویل هستند. جهت اطلاع از تفاوت لترون و ام دی اف و کابینت ام دی اف می توانید به سایت چوب احمدی مراجعه کنید.

منبع: https://cabinetscity.com/