اگر به دنبال طراحی آشپزخانه مدولار هستید که ترکیبی هماهنگ از زیبایی شناسی و کاربرد باشد، انتخاب کابینت آشپزخانه PVC بهترین گزینه خواهد بود. بررسی کنید چرا؟

 

کابینت ها بخش مهمی از هر آشپزخانه مدولار (آشپزخانه آماده) را به دلیل ماژول ها یا واحدهای استاندارد آن تشکیل می دهند. آنها باید به اندازه کافی مجهز باشند تا بتوانند وسایل و لوازم ضروری آشپزخانه را نگهداری کنند. در این زمینه، کابینت های پی وی سی مدولار آشپزخانه مدتی است که در روند بوده اند و ما مطمئن هستیم که برای مدت طولانی در اینجا باقی خواهند ماند. آنها جیب پسند هستند و نگهداری آنها بسیار آسان است، ترکیبی که هر صاحب خانه ایده آل آن را آرزو می کند!

 

مواد پی وی سی چیست؟

پی وی سی (پلی وینیل کلراید) یک پلیمر یا رزین مصنوعی است که از پلیمریزاسیون وینیل کلرید ساخته می شود. این ورق ساخته شده از کامپوزیت پلاستیکی است که در خالص ترین شکل خود بسیار بادوام است. اولین چیزی که با ذکر پی وی سی به ذهن خطور می کند لوله ها و مواد لوله کشی است. با این حال، PVC نیز یک ماده بسیار همه کاره است، ماده ای که برای کفپوش، کابینت، کانتر و موارد دیگر استفاده می شود.

هزینه آشپزخانه کامل پی وی سی مدولار بین 20000 تا 50000 روپیه است در حالی که فقط کابینت آشپزخانه PVC به ازای هر فوت مربع 200 تا 350 روپیه هزینه دارد. (بر اساس جنس، رنگ، ضخامت و طرح و غیره متفاوت است). اگر به طور خاص نگران قیمت تخته های پی وی سی برای آشپزخانه هستید، فوم بردها از روپیه شروع می شوند. 30 در هر فوت مربع و تخته های توخالی از روپیه قیمت دارند. 25 در هر فوت مربع

 

آشپزخانه مدولار خود را طوری طراحی کنید که مانند شما هوشمند باشد

در اینجا مروری اجمالی از رایج ترین طرح های آشپزخانه مدولار PVC موجود در بازار امروز است.

 

خط مستقیم - این یک طراحی آشپزخانه یک دیواری است که در آن قسمت شستشو، دودکش گاز و سایر لوازم آشپزخانه می تواند جای گیرد. ذخیره سازی به خوبی برنامه ریزی شده است و در سطح خرد تصمیم گیری شده است.

L شکل - این یک طراحی آشپزخانه محبوب است که در آن اتصالات گوشه ای با دقت و بهینه استفاده می شود. فضای ذخیره سازی کافی و همچنین فضای کاری مناسبی در اختیار شما قرار می دهد.

جزیره - این لوکس ترین طراحی آشپزخانه است که در آن یک جزیره به طور جداگانه در وسط آشپزخانه نصب می شود، صرف نظر از نوع انتخاب شما. این به شما فضای ذخیره‌سازی را بیش از آنچه در کابینت‌های دیواری آشپزخانه موجود است، ارائه می‌کند. با این حال، این بستگی به اندازه کلی آشپزخانه شما دارد.

U-Shaped این بهینه ترین طراحی آشپزخانه است که در آن سه پیشخوان در هر طرف می توانید کار کنید. شما می توانید فضای جداگانه ای برای پخت و پز، ذخیره سازی و کارهای خرد کردن/شستن داشته باشید.

شبه جزیره - این یک طراحی آشپزخانه باز است که در آن قسمت نشیمن / ناهار خوری توسط یک جداکننده از آشپزخانه جدا می شود. یراق آلات و دکوراسیون خود را با دقت انتخاب کنید زیرا همه آنها با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است.

 

موازی - این یک طراحی آشپزخانه است که در آن دو پیشخوان مختلف (به طور ایده آل یکی برای پخت و پز / لوازم خانگی و دیگری برای خرد کردن / شستن) به موازات یکدیگر قرار می گیرند.

بیایید در مورد این مواد محبوب کابینت آشپزخانه، انواع موجود، نحوه عملکرد مواد PVC در برابر سایر مواد کابینت آشپزخانه، مزایا و معایب آن بیشتر بدانیم تا بتوانید انتخاب عاقلانه ای برای آشپزخانه مدولار رویایی خود داشته باشید.

 

این کابینت‌های آشپزخانه پی وی سی زرد پایین در آشپزخانه یک دیواری، ماندگاری بالایی دارند و در برابر موریانه‌ها مقاوم هستند.

این کابینت های پی وی سی زرد با ماندگاری طولانی و مقاوم در برابر موریانه ها

انواع تخته پی وی سی

تخته های پی وی سی در حال حاضر دو نوع هستند - تخته های توخالی و تخته های فوم. تخته های توخالی از داخل منعطف و توخالی هستند، در حالی که تخته های فوم از نظر ماهیت سفت و ضخیم تر و گسترده تر هستند. مزایا و معایب عمده آنها عبارتند از:

 

فوم برد محکم تر | مقاوم در برابر آتش | غیر سمی | مقاوم در برابر موریانه | عایق در برابر حرارت | بهداشتی تر | مقاوم در برابر خوردگی | نسبتا گران | قابل اطمینان تر | بادوام تر | نیاز به تکمیل سطح | مقاوم در برابر رطوبت | نیاز به کمی تکمیل سطح دارد | نیاز به نجار ماهر | کمتر براق

 

تخته توخالی اقتصادی | سبک | مقاوم در برابر حرارت نیست | مقاوم در برابر موریانه نیست | مقاوم در برابر آتش نیست | کم استحکام | کمتر قابل اعتماد | با دوام کمتر | قابل نصب سریع در محل | نیازی به پرداخت سطحی ندارد | مقاوم در برابر رطوبت نیست | براق تر

هم کابینت های آشپزخانه فوم پی وی سی و هم کابینت های آشپزخانه پی وی سی توخالی انتخاب های خوبی هستند زیرا در رنگ های متنوع و روشن موجود هستند تا ظاهر آشپزخانه شما را فوراً زیباتر کنند. فوم بردهای پی وی سی در رنگ های براق، لمینت و مات نیز موجود است. با این حال، پیشنهاد می کنیم اگر به راحتی با خط و خش مواجه شدید، روکش لمینت را انتخاب کنید.

 

 

با توجه به اندازه و ضخامت، کابینت های آشپزخانه به طور کلی از تخته های 12 تا 18 میلی متری تشکیل شده اند. در مورد فوم بردها، ضخامت در محدوده 1 میلی متر تا 30 میلی متر و اندازه ورق در محدوده 1200 میلی متر در 2400 میلی متر است. از طرف دیگر، تخته های توخالی در اندازه های 2400 میلی متر در 1200 میلی متر و با ضخامت بین 2 میلی متر تا 35 میلی متر موجود هستند.

مواد پی وی سی در مقابل سایر مواد کابینت آشپزخانه چگونه عمل می کند؟

وقتی نوبت به تحقیق برای مواد کابینت آشپزخانه مدولار عالی می شود، انتخاب های زیادی وجود دارد. در زمینه صحبت کردن، اجازه دهید پی وی سی را به طور خلاصه با چوب جامد، آلومینیوم، ورقه ورقه، فلز و اکریلیک (یک به یک) وزن کنیم:

 

کابینت های آشپزخانه پی وی سی مینیمال به نظر می رسند و به راحتی قابل تعویض هستند. تمیز کردن آنها نیز بسیار آسان است. به عنوان یک نقطه ضعف، آنها پس از چند سال استفاده مستعد تغییر رنگ هستند. به آن رنگ زرد یا محو شده توجه کنید! همچنین هنگام انتخاب لولاها و اتصالات باید بسیار مراقب باشید زیرا باید با پلاستیک PVC سازگار باشند، در غیر این صورت منجر به تغییر شکل یا آسیب غیرقابل برگشت می شود. ما می دانیم که شما آن را نمی خواهید!

 

پی وی سی در مقابل چوب

 

صفحات فوم پی وی سی امروزه به طور فزاینده ای جایگزین کابینت های چوبی آشپزخانه می شوند. آنها در مقایسه با کابینت های چوبی ارزان تر هستند و برای جایگزینی آسان تر هستند. کابینت های چوبی از نظر قدرت نگهداری، پولیش و دوام امتیاز بالاتری کسب می کنند. چوب جامد گرانتر است، نصب آن دشوار است، مستعد رطوبت است و به راحتی قابل تعویض نیست. از نظر رنگ، طرح و دانه بندی، تخته های چوبی در مقایسه با تخته های پی وی سی تنوع بیشتری دارند. چیزی می خواهید که بین این دو باشد؟ لمینت های تخته سه لا را امتحان کنید.

پی وی سی در مقابل اکریلیک

اکریلیک یکی دیگر از مواد محبوب برای ساخت کابینت آشپزخانه مدولار است زیرا بسیار براق است و به آشپزخانه کمک می کند در مقایسه با PVC بزرگتر به نظر برسد. با این حال، لبه های اکریلیک بسیار شکننده هستند و نیاز به تمیز کردن منظم دارند. کمی گرانتر از PVC است.

 

پی وی سی در مقابل لمینت

لمینت ها دارای بافت طبیعی تری هستند که حس چوب یا سنگ را شبیه سازی می کنند که در PVC صدق نمی کند. آنها مقرون به صرفه هستند و بهتر از PVC می توانند سایش و پارگی را تحمل کنند. آنها همچنین در انواع مختلفی وجود دارند، بنابراین با PVC برابری می کنند.

 

این آشپزخانه با کابینت های آشپزخانه پی وی سی سفید به نظر درجه یک می رسد، لمینت های پی وی سی برای کابینت آشپزخانه است.

این کابینت های آشپزخانه پی وی سی سفید با کلاس به نظر می رسند و آشپزخانه را بزرگتر نشان می دهند

پی وی سی در مقابل آلومینیوم

آلومینیوم در مقایسه با پی وی سی همه کاره تر و گران تر است. آلومینیوم برای تمام اقلیم ها مناسب است و دوام بالایی دارد. همچنین سهولت دست زدن را ارائه می دهد. با این حال، PVC نسبت به آلومینیوم سر و صدای کمتری دارد.

 

پی وی سی در مقابل فلز

 

کابینت های فلزی آشپزخانه بدون هیچ شکی از کابینت های آشپزخانه پی وی سی قوی تر هستند. آنها تحت تأثیر گرما و رطوبت قرار نمی گیرند و به دلیل سطح صاف تر تمیز کردن آنها آسان تر است. با این حال، پایین بودن فلز این است که در طیف محدودی از رنگ ها موجود است و زمانی که سطح بالایی زنگ می زند، نیاز به پرداخت مجدد دارد. کابینت های فلزی آشپزخانه نسبت به پی وی سی پر سر و صداتر هستند. خرید ورق پی وی سی و پلی گلاس از سایت پومونوکس ممکن است. همینطور شما می توانید با تفاوت لترون و ام دی اف نیز در این سایت آشنا شوید.

 

منبع: https://www.designcafe.com/