مقدمه ای بر کابینت آشپزخانه و کمد آشپزخانه

آشپزخانه ممکن است قلب خانه باشد اما کابینت آشپزخانه ستاره آشپزخانه است. سرمایه گذاری در کابینت با کیفیت بالا بخش مهمی از توسعه یک آشپزخانه کاربردی و از نظر بصری جذاب است. طراحی کابینت آشپزخانه و طراحی کمد آشپزخانه نه تنها باید چشم نواز، بلکه بادوام باشد و سازماندهی و کارایی آشپزخانه را بهبود بخشد. خرید لمینت، خرید ورق کابینت پی وی سی و اطلاع از ابعاد ورق ام دی اف از لینک های مشخص شده ممکن است.

 

کابینت آشپزخانه چیست؟

کابینت های آشپزخانه مبلمانی هستند که به طور خاص در آشپزخانه ساخته شده اند که به تمیز، منظم و دور از درهم ریختگی آشپزخانه کمک می کنند. آنها فضای ذخیره سازی آشپزخانه را برای ظروف، تجهیزات آشپزی، ظروف غذاخوری و مواد غذایی فراهم می کنند.

 

چیدمان و تعداد کابینت های مورد نیاز یک آشپزخانه به اندازه آشپزخانه بستگی دارد. آشپزخانه‌های بزرگ می‌توانند کابینت‌هایی را با گزینه‌های ذخیره‌سازی متعدد در خود جای دهند و آشپزخانه‌های کوچکتر به دلیل کمبود فضا ممکن است به طرح‌هایی نیاز داشته باشند که عملکرد را با بهینه‌سازی فضای محدود افزایش دهند.

 

 

انواع کابینت آشپزخانه چیست؟

کابینت آشپزخانه از قطعات مختلفی تشکیل شده است که به طور یکپارچه در کنار هم قرار گرفته اند تا استفاده از آشپزخانه شما کارآمد باشد. بیایید نگاهی به انواع کابینت های مورد استفاده در طراحی کابینت آشپزخانه بیندازیم.

 

 

1. کابینت آشپزخانه پایه

کابینت های پایه آشپزخانه پایه و اساس کابینت آشپزخانه شما هستند. آنها مستقیماً روی زمین می ایستند و میز را پشتیبانی می کنند. طراحی پایه کابینت آشپزخانه باید همه کاره باشد زیرا عملکردهای مختلف ذخیره سازی را انجام می دهند.

 

کابینت آشپزخانه پایه رنگ سفید برای طراحی کابینت آشپزخانه مدولار - خانه های زیبا

کابینت آشپزخانه تمام دیواری سفید برای طراحی کمد آشپزخانه مدولار شما - خانه های زیبا

2. کابینت آشپزخانه دیواری

این کابینت ها بر روی دیوار نصب می شوند. برخلاف کابینت های پایه که برای نگه داشتن میز کار ضروری هستند، کمدهای دیواری یک انتخاب هستند. آنها با ارائه فضای بیشتر برای ذخیره سازی بهینه به آشپزخانه کمک می کنند.

 

3. کمدهای بلند آشپزخانه

اینها عمدتاً در آشپزخانه های مدولار بزرگ که فضای کافی دارند یافت می شوند و به آنها کابینت های کاربردی یا انباری نیز می گویند. این کابینت های بلند می توانند از کف تا سقف کشیده شوند و ممکن است به قفسه هایی تقسیم شوند. طرح‌های کمدهای بلند آشپزخانه را می‌توان برای ذخیره‌سازی انبوه استفاده کرد یا ممکن است برای جا دادن وسایل داخلی آشپزخانه مانند اجاق گاز یا مایکروویو مهندسی شود.

 

 

سایر گزینه‌های انتخابی کابینت مدولار آشپزخانه شامل کشوهای سفارشی، سینی‌ها و قفسه‌های کشویی، واحدهای گوشه‌ای مانند سوزان تنبل، بیرون‌کش‌های زباله، بیرون‌کش‌های روغن و سس، تقسیم‌کننده‌های عمودی، بیرون‌کش‌های ادویه‌ای و کشوهای دامن‌دار در پایین آشپزخانه است. کابینت پایه ترکیب و تطبیق عاقلانه این عناصر مختلف باعث می شود که طراحی کابینت آشپزخانه مدرن و طرح های کابینت آشپزخانه شما به درستی انجام شود.

 

انواع مواد کابینت آشپزخانه

طیف گسترده ای از مواد کابینت آشپزخانه برای ایده های طراحی کابینت آشپزخانه از طراحی کابینت چوبی تا کابینت های آشپزخانه تخته سه لا در دسترس است. بیایید نگاهی به بهترین مواد کابینت آشپزخانه مدولار بیندازیم.

 

1. کابینت آشپزخانه مدولار چوبی

طرح های کمد چوبی یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای کابینت آشپزخانه مدولار است. محیطی گرم برای آشپزخانه فراهم می کند و همچنین یک ماده بسیار محکم است. طرح‌های کمدهای چوبی وقتی از چوب رز هندی یا شیشام، بلوط یا بالوت، چوب ماهون و ساج ساخته شده باشند، بسیار زیبا به نظر می‌رسند.

 

2. کابینت آشپزخانه مدولار پی وی سی

کابینت های پی وی سی آشپزخانه به راحتی یکی از بهترین مواد برای کابینت آشپزخانه هستند زیرا به راحتی در جیب قرار می گیرند، تمیز و نگهداری می شوند و همچنین ظاهر خوبی دارند. با کابینت های آشپزخانه پی وی سی، می توانید به راحتی با بودجه خود آشپزخانه ای زیبا داشته باشید.

 

3. کابینت آشپزخانه مدولار تخته سه لا

کابینت های آشپزخانه تخته سه لا در اکثر آشپزخانه های خانوارها بسیار رایج است زیرا ارزان و مقاوم هستند. تخته سه لا راحت ترین گزینه برای کابینت آشپزخانه مدرن بوده است.

 

4. کابینت آشپزخانه مدولار HDF و MDF

HDF و MDF چوب های مهندسی شده ای هستند که ظاهر خوبی دارند، سطح صافی دارند و گران نیستند. چوب معمولاً به روکش ورقه ورقه یا اکریلیک در بالا نیاز دارد که حس سبک و لمس شخصی را برای گزینه‌های متنوعی که ارائه می‌دهند می‌دهد. بنابراین، آن را به محبوب ترین گزینه برای کابینت های آشپزخانه مدولار تبدیل می کند.

 

در مورد مواد Mdf در مقابل تخته سه لا برای مواد کابینت آشپزخانه خود بدانید.

 

5. کابینت آشپزخانه مدولار تخته خرده چوب

تخته های خرده چوب نسخه های ارزان تری از ام دی اف هستند و مواد مدولار کابینت آشپزخانه مناسب نیستند زیرا وزن را به خوبی تحمل نمی کنند و در برابر رطوبت مقاوم نیستند. از کمدهای تخته خرده چوب ممکن است در آشپزخانه هایی که پخت و پز بسیار سبکی دارند استفاده شود. مزیت کمدهای تخته خرده چوب این است که مقرون به صرفه، سازگار با محیط زیست و در رنگ های مختلف هستند.

 

6. کابینت آشپزخانه مدولار استیل ضد زنگ

 

فولاد ضد زنگ پس از همه گیری به عنوان ماده انتخابی برای کابینت های مدولار آشپزخانه به دلیل خواص ضد قارچی و میکروبی آن محبوبیت پیدا کرده است. کابینت های مدولار استیل آشپزخانه نیز دوام بیشتری دارند، در برابر آب و زنگ زدگی مقاوم هستند و به راحتی تمیز می شوند. کابینت های مدولار استیل آشپزخانه کاملا مقرون به صرفه هستند و با گزینه های طراحی عالی که در دسترس هستند می توانند فضایی براق و شیک به آشپزخانه شما ببخشند.

 

 

 

منبع: https://www.beautifulhomes.com/