کابینت ام دی اف چیست؟

آشپزخانه با ناهار خوری، میز، کف چوبی، کابینت ام دی اف، بک اسپلش و چراغ های آویز

اشتراک گذاری

MDF (تخته فیبر با چگالی متوسط) یک کامپوزیت مهندسی شده است که از بقایای چوب نرم و سخت مانند خاک اره تشکیل شده است که با چسب یا رزین به هم چسبیده اند. MDF به دلیل مواد و روش ساخت به طور قابل توجهی سنگین تر از بسیاری از چوب ها است، اما همچنین دارای یک روکش صاف است که برای کابینت های رنگ شده ایده آل است.

 

علاوه بر این، ام دی اف با تخته سه لا قابل مقایسه است. MDF از الیاف چوب فشرده و چسب استفاده می کند، در حالی که تخته سه لا از لایه های نازکی از چوب استفاده می کند که با فشار و چسب به هم چسبیده اند. خرده‌های چوب جمع‌آوری، تمیز می‌شوند و به دستگاهی به نام دفیبریلاتور فرستاده می‌شوند که از دیسک‌های چرخان برای شکستن خرده‌های چوب به الیاف کوچک قبل از استفاده برای تولید MDF استفاده می‌کند.

 

پس از افزودن موم و رزین، الیاف خشک و پف کرده می شوند. سپس الیاف پف کرده در حصیرها گروه بندی می شوند و در اثر حرارت و فشار خرد می شوند تا لایه های متراکمی از مواد ساخته شوند که در فروشگاه سخت افزار ساختمانی محلی شما یافت می شود.

 

 خرید ورق کابینت پی وی سی و اطلاع از قیمت ورق mdf و قیمت پارکت از سایت پومونوکس ممکن است.

 

MDF متراکم تر از چوب سخت است و دارای روکش بسیار صاف تر و بدون دانه است. در نتیجه ام دی اف یک انتخاب عالی برای ساخت درب کابینت آشپزخانه رنگ شده است. ام دی اف ممکن است با استفاده از تجهیزات برش پرسرعت CNC (کنترل عددی کامپیوتری) برای تولید تعدادی پروفیل 3 بعدی متمایز و ایده آل برای درب کابینت به دلیل استحکام و ساختار ثابت تولید شود.

 

علاوه بر این، سطح بسیار استاندارد و بدون درز ام‌دی‌اف امکان پرداخت رنگ‌آمیزی با کیفیت بالا را فراهم می‌کند، در حالی که درهای چوب جامد به دلیل دانه‌های عمیق و گره‌هایی که مناطق ناهمواری را ایجاد می‌کنند که بر رنگ تأکید می‌کنند، سخت‌تر به دست آوردن رنگ شیشه‌ای مانند است.

 

ام دی اف در برابر نوسانات دما و رطوبت نیز مقاومت بیشتری دارد. علاوه بر این، رزین هایی که الیاف چوب را به هم متصل می کنند، ماده را در برابر آفات و سایر حشرات مقاوم می کنند.

 

آیا ام دی اف برای کابینت خوب است؟

آشپزخانه با کابینت ام دی اف، کف چوبی، فر، اجاق گاز، هود، بک اسپلش، میز چوبی، سینک ظرفشویی و پنجره

اشتراک گذاری

آره. معمولا از ام دی اف برای ساخت کابینت آشپزخانه استفاده می شود. تعدادی از عوامل در این امر نقش دارند. مثلا ام دی اف تاب نمی خورد و ترک نمی خورد. ام دی اف از ذرات ریز ساخته شده است، بنابراین هیچ دانه ای قابل مشاهده نیست. این برای رنگ آمیزی کابینت ها بسیار مناسب است زیرا باعث می شود روکش صاف تر و زیباتر شود.

 

 

 

علاوه بر این، به دلیل ساختار ام دی اف، ممکن است به روش های مختلفی بریده و سوراخ شود بدون اینکه آسیبی ببیند. ام دی اف نیز بستر مناسبی برای چسباندن به آن است، به همین دلیل در کابینت آشپزخانه بسیار رایج است.

 

در نتیجه، این ماده ایده آل برای یک سطح رنگ شده زیبا و با ماندگاری طولانی و همچنین سایر درمان های جایگزین مانند ترمو فویل یا پلی یورتان های مبتنی بر روغن است.

 

یکی دیگر از دلایلی که ام دی اف را در میان انواع خوب مواد کابینت آشپزخانه قرار می دهد این است که می تواند به طرز باورنکردنی در برابر نوسانات دما و رطوبت مقاومت کند. برخلاف چوب واقعی، ام دی اف با تغییر شرایط و رطوبت تغییر شکل نمی دهد و ترک نمی خورد. این نیز یکی از دلایل اصلی استفاده از ام دی اف به عنوان پانل مرکزی درب در کابینت های رنگ شده است.

 

ام دی اف درجه کابینت

آشپزخانه با کابینت ام دی اف سفید، ماشین ظرفشویی، اجاق گاز، پشتی کاشی، کف چوبی و پنجره

اشتراک گذاری

اکثر ام دی اف های کابینت آشپزخانه به سه نوع ام دی اف سبک، ام دی اف استاندارد و ام دی اف با چگالی بالا طبقه بندی می شوند.

 

MDF درجه استاندارد از الیاف چوب و چسب رزین مصنوعی ساخته شده است. ام دی اف سبک دارای خواصی مشابه ام دی اف های معمولی است، اما سبک تر و اندکی ضعیف تر است.

 

با این حال، الیاف چوب در ام‌دی‌اف با چگالی بالا به طور قابل‌توجهی فشرده‌تر هستند. همچنین دارای الیاف چوبی با کیفیت قابل توجهی است که به ام دی اف کمک می کند تا یک روکش یکپارچه و یکنواخت را در مقایسه با ام دی اف درجه استاندارد، که ممکن است نرم و شکننده به نظر برسد، حفظ کند.

 

 

 

درب کابینت ام دی اف

آشپزخانه با کانتر، بک اسپلش کوارتز، کابینت ام دی اف سفید و خاکستری

اشتراک گذاری

درب های کابینت ام دی اف جامد به دلیل دوام، قیمت، زیبایی و سهولت نگهداری توسط صاحبان خانه انتخاب می شوند. انعطاف پذیری این ماده یک مزیت قابل توجه است، به ویژه در آشپزخانه ها، که اغلب تغییرات چشمگیر و سریع در دما و رطوبت را تجربه می کنند.

 

ام دی اف امکان سفارشی سازی کامل تر درب کابینت را فراهم می کند. ام دی اف های تخصصی برای ساخت درب کابینت زیبا و ماندگار طراحی شده اند. به دلیل تنوع سبک های موجود، درب های کابینت ساخته شده با این ماده جایگزین قابل اعتمادی در بسیاری از خانه ها هستند.

 

ام دی اف در انواع پروژه های ساختمانی مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. ام دی اف واقعا در رنگ های ثابت به خصوص سفید می درخشد. حتی پس از گذشت این همه سال، رنگ سفید محبوب ترین رنگ باقی می ماند.

 

اگرچه انواع واقعی الگوهای دانه چوب بر جذب رنگ تأثیر می‌گذارند و ظاهری ناهموار می‌سازند یا با گذشت زمان محو می‌شوند، بافت و پرداخت همگن ام‌دی‌اف آن را به یک پایه محکم و یک پارچه تبدیل می‌کند.

 

 

برای زیبایی های کلاسیک مانند آشپزخانه سفید، یک درب کابینت ام دی اف با روکش رنگ شده یا سطح ترموفویل محکم نه تنها می تواند سبک مورد نظر را ارائه دهد، بلکه مقرون به صرفه تر است.